flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Центральному районному суді м. Миколаєва протягом 2016 року

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Центральному районному суді м. Миколаєва протягом 2016 року

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР Центральним районним судом м. Миколаєва здійснюються заходи, спрямовані на всебічний розгляд звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них питань. Тримається на контролі та забезпечується можливість громадян одержати детальну інформацію щодо оформлення письмового звернення або відповідних роз’яснень з порушеного у зверненні питання.

Протягом 2016 року звернення та скарги громадян приймались  кожного понеділка головою суду та кожного четверга заступником голови суду на особистому прийомі, а також щоденно керівником апарату суду та канцелярією суду. Всі звернення  реєструвались у день їх надходження канцелярією суду у системі електронного документообігу, після чого передавались для подальшого обліку згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 348.

Усі звернення після їх реєстрації передавались голові суду та заступнику голови суду, які вивчали їх, та вживали необхідні заходи реагування, після чого передавали звернення громадян виконавцю для підготовки відповідей на них. 

Обов'язки з належної організації розгляду звернень громадян покладено на відділ з організаційного забезпечення діяльності суду, роботи по зверненню громадян та аналітично-статистичної роботи. Контроль за своєчасним виконанням покладено на керівника апарату суду Мізюна Р.І. 

На офіційному сайті суду доведено інформацію про дні, часи і місце проведення особистого прийому головою суду і заступником голови суду. Попередній запис на прийом не потрібен.   

За 2016 року до суду надійшло та було розглянуто 369 звернення, що складається з 291 заяв та 78 скарг. Протягом року надійшло 175 звернень від фізичних осіб, від юридичних осіб – 171 звернення. При аналізі загальної кількості звернень встановлено, що протягом звітного періоду надійшло 7 адвокатських запитів, 3 запита від журналіста, 53 звернення надійшло від громадян і юридичних осіб електронною поштою, 38 звернень відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Крім того, до суду для організації перевірки та прийняття рішення направлялись звернення громадян, які спочатку надходили до інших установ: звернення Овчарука А.І.  в лютому 2016 р. та звернення Климакова В.В. в лютому 2016 р., які надійшли від Адміністрації Президента України; звернення Табуленко А.М. в квітні 2016 р., звернення Шойко Ю.К. в березні 2016 р., звернення Краснощока В.А. в квітні 2016 р., які надійшли від апеляційного суду Миколаївської області; звернення Андрушко С. в травні 2016 року, який надійшов від ТУ ДСА України в Миколаївській області; звернення Туровича В.В. які надійшли в травні та червні 2016 року від Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини; звернення Гайдаша П.В. та Криницького А.А. від червня та лютого 2016 року, які надійшли від Прокуратури Миколаївської області; запит Неїлик Г.М за липень, який надійшов від ТУ ДСА України в Миколаївській області; запит Вознюка О.Г. за липень, який надійшов від ДСА України; в липні надійшов від ТУ ДСА України в Миколаївській області журналістський запит; заява Багдасаряну І.Л., яка надійшла в липні від Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини; в серпні надійшов від Ради суддів України запит голови ГО "Всеукраїнсього об'єднання "Атомайдан" О. Гриценко; запити Національної поліції України департамент захисту економіки управління захисту економіки в Миколаївській області та ВГО "Громадська мережа "ОПОРА" в серпні, які надійшли від ТУ ДСА України в Миколаївській області; запит Аліманової в серпні, який надійшов від ДСА України; скарга ТОВ "Морська транспортна компанія", яка надійшла в серпні від Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини; заява Залюбовської І.А., яка надійшла в серпні від Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини; в серпні надійшла скарга Геворгяна Е.С. від Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини; в вересні надійшли від апеляційного суду Миколаївської області звернення Єфімова О.О. та Ємельянової О.С.; звернення Малкіна І.Г. від листопада, яке надійшло з Прокуратури Миколаївської області; в грудні надійшов від ТУ ДСА України в Миколаївській області запит ГО "Український конгрес інвалідів"; журналістський запит за грудень, який надійшов від ДСА України.

Крім того, протягом 2016 року суд надавав інформацію на запити з різних державних установ: Національної поліції України в Миколаївській області, Прокуратури Миколаївської області, Генеральної прокуратури України, органів Державної виконавчої служби, Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини, Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області, загальна кількість таких звернень - 45.  

Здебільшого, громадяни отримують позитивні відповіді на поставлені у зверненнях питання.

Аналізуючи кількість звернень, спричинених непоінформованістю громадян про рух справ, судом надається запитувана інформація.

За ознакою надходження до суду звернення можна поділити на первинні, повторні та дублетні. За характеристикою суб’єктів звернення надходять індивідуальні, колективні. Аналізуючи соціальний стан авторів звернень, здебільшого звертаються громадяни та пенсіонери.   

У порівнянні зі звітним періодом 2015 року в 2016 році звернень надійшло більше (за 2015 р. - надійшло 151 звернення).

Найбільший обсяг поданих звернень становлять звернення стосовно організації роботи суду, що полягає у несвоєчасній видачі копій рішень суду або виконавчих листів,  звернення стосовно прискорення руху конкретних справ, в яких заявники вказують на те, що справи призначаються з великими перервами між засіданнями. При отриманні таких звернень суддя, в провадженні якого знаходиться відповідна справа, повідомляється про надходження звернення.           До суду у звітному періоді надходили звернення фізичних осіб і юридичних осіб, в яких вони просили отримати документи, ознайомитись зі справами, отримати копії матеріалів, що знаходяться в матеріалах справи. 

В звітному періоді у переважній більшості звернень громадян були незадоволені судовими рішеннями та намагались оскаржити їх у позапроцесуальному порядку. Також надходили скарги на незаконні дії судді, працівників суду або на бездіяльність суд, а саме особи скаржились на тяганину при розгляді справ, на порушення прав щодо можливості отримати копії процесуальних документів. 

В разі, якщо відповідь містить будь-яку обіцянку чи посилання на виконання доручення в майбутньому і не є остаточною, вона залишається на додатковому контролі.

При підготовці відповідей було встановлено, що в більшості скарги були не обґрунтованими, особам були надані відповіді згідно їх вимогам - направлені повторно копії документів, роз’яснено причини перенесення справ, повідомлено про дату та час призначення справ, а також роз’яснено право та порядок оскарження у випадку незгоди з рішенням суду. 

Є й такі звернення, за результатами розгляду яких було встановлено, що обставини, які в них викладені мали місце: звернення Коноваленко В.Я. від травня 2016 року щодо несвоєчасної видачі виконавчого листа. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків шляхом оголошення попередження головному спеціалісту суду. Звернення Табуленко А.М. від травня 2016 року, що надійшло від апеляційного суду Миколаївської області щодо тяганини під час розгляду її заяви про виправлення помилок у виконавчому листі. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків шляхом оголошення догани старшому секретарю суду. 

Звернення Шойко Ю.К. (представника ПАТ "Райффайзен Банк Аваль") від березня 2016 року щодо невидачі копій рішень та виконавчих листів по справам, що надійшла від апеляційного суду Миколаївської області. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків шляхом оголошення попередження секретарю судових засідань.

Звернення ОААС від 06 липня 2016 року з приводу відсутності додаткових документів в адміністративній справі №490/3814/14-а. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, не виявлені. 

За зверненням Данилюк Н.В. від 30 червня 2016 року, з приводу надходження та реєстрації апеляційної скарги по справі №490/9036/15-ц, було проведена службова перевірка. Дані обставини, викладені у зверненні Данилюк Н.В., не були встановлені.

Відповіді на скарги були надані заявникам у строк передбачений законодавством, та у передбаченій формі. 

На кінець звітного періоду в суді відсутні нерозглянуті звернення.

Після направлення відповіді, звернення з усіма документами щодо їх розгляду, підшиваються для зберігання у хронологічному порядку.

Керівництвом суду тримається на постійному контролі організація роботи щодо звернень громадян. За результатами аналізу й узагальнення роботи за зверненнями громадян видаються розпорядження з метою усунення наявних недоліків, покарання винних, вжиття заходів щодо вдосконалення роботи Центрального районного суд м. Миколаєва. Це дає змогу зосередити увагу на актуальних проблемах, дозволяє виявити не лише негативні явища, але і їх причини, вивчати їх та успішно розв’язувати. 

Термін зберігання документів з пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженим головою суду переліком документів і номенклатурою справ, що утворюються в процесі їх діяльності. Як правило, встановлено п'ятирічний термін зберігання таких документів, пов'язаних з їх розглядом і вирішенням.

Важливими формами роботи із зверненнями громадян є також узагальнення та аналіз звернень, контроль (в межах повноважень) за дотриманням законодавства про звернення громадян.

Робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до чинного законодавства України про звернення громадян.

        

 

        

В.о. голови Центрального районного 

суду м. Миколаєва                                                                                               І.І. Дірко