flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Центральному районному суді м. Миколаєва за перше півріччя 2018 року

09 липня 2018, 10:23

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР Центральним районним судом м. Миколаєва здійснюються заходи, спрямовані на всебічний розгляд звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них питань. Тримається на контролі та забезпечується можливість громадян одержати детальну інформацію щодо оформлення письмового звернення або відповідних роз’яснень з порушеного у зверненні питання.

Протягом першого півріччя 2018 року звернення та скарги громадян приймались  кожного понеділка головою суду та кожного четверга заступником голови суду на особистому прийомі, а також щоденно керівником апарату суду та канцелярією суду. На офіційному сайті суду доведено інформацію про дні, часи і місце проведення особистого прийому головою суду і заступником голови суду. Попередній запис на прийом не потрібен.  

Всі звернення  реєструвались у день їх надходження канцелярією суду у системі електронного документообігу, після чого передавались для подальшого обліку згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 348.

Усі звернення після їх реєстрації передавались голові суду та заступнику голови суду, які вивчали їх, та вживали необхідні заходи реагування, після чого передавали звернення громадян виконавцю для підготовки відповідей на них.

Обов'язки з належної організації розгляду звернень громадян покладено на відділ з організаційного забезпечення діяльності суду, роботи по зверненню громадян та аналітично-статистичної роботи. Контроль за своєчасним виконанням покладено на керівника апарату суду Мізюна Р.І.

Протягом першого півріччя 2018 року до суду надійшло та було розглянуто 373 звернення, що складається з 351 заяв та 22 скарг. Протягом звітного періоду надійшло 168 звернень від фізичних осіб, від юридичних осіб – 142 звернень. При аналізі загальної кількості звернень встановлено, що протягом звітного періоду надійшло 28 адвокатський запит, 1 депутатський запит, 71 запита і заяви надійшло від громадян і юридичних осіб електронною поштою, 12 звернення відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Крім того, до суду для організації перевірки та прийняття рішення направлялись звернення громадян, які спочатку надходили до інших установ: звернення Каратєєвої О.В., яке надійшло в січні 2018 року з ДСА України; звернення Пахомова І., яке надійшло в січні 2018 року з ДСА України; звернення Белобородової І.В. в лютому 2018 року від Адміністрації Президента України; звернення Марчук О.А., яке надійшло в березні 2018 року з прокуратури Миколаївської області; скарга Сірохи Н.О. яке надійшло в травні 2018 року з Апеляційного суду Миколаївської області; звернення Дікової Н.М. в квітні 2018 року від Адміністрації Президента України; звернення Дікової Н.М. в червні 2018 року від Адміністрації Президента України.

Крім того, протягом першого півріччя 2018 року суд надавав інформацію на запити з різних державних установ: Національної поліції України в Миколаївській області, Прокуратури Миколаївської області, Служби безпеки України, органів Державної виконавчої служби, Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини, Уповноважений ВРУ з прав людини, Міністерство юстиції України, Головне територіальне управління юстиції в Миколаївській області, яка загалом складає 71 звернення. 

Здебільшого, громадяни отримують позитивні відповіді на поставлені у зверненнях питання.

Аналізуючи кількість звернень, спричинених непоінформованістю громадян про рух справ, судом надається запитувана інформація.

Роз'яснюється можливість відправки повідомлень учасникам судового процесу через Інтернет або за допомогою смс-повідомлень, що передбачає електронне правосуддя, тобто можливість вчинення процесуальних дій у цифровій формі.

За ознакою надходження до суду звернення можна поділити на первинні, повторні та дублетні. За характеристикою суб’єктів звернення надходять індивідуальні, колективні.

Найбільший обсяг поданих звернень становлять звернення стосовно організації роботи суду, що полягає у несвоєчасній видачі копій рішень суду або виконавчих листів,  звернення стосовно прискорення руху конкретних справ, в яких заявники вказують на те, що справи призначаються з великими перервами між засіданнями. При отриманні таких звернень суддя, в провадженні якого знаходиться відповідна справа, повідомляється про надходження звернення.

До того ж, до суду у звітному періоді надходили звернення фізичних осіб і юридичних осіб, в яких вони просили отримати документи, ознайомитись зі справами, отримати копії матеріалів, що знаходяться в матеріалах справи, загальна кількість таких звернень становила - 135 заяв.

В звітному періоді у переважній більшості звернень громадян були незадоволені судовими рішеннями та намагались оскаржити їх у позапроцесуальному порядку, надходили скарги на незаконні дії судді, працівників суду або на бездіяльність суду, а саме особи скаржились на тяганину при розгляді справ, на порушення прав щодо можливості отримати копії процесуальних документів.

В разі, якщо відповідь містить будь-яку обіцянку чи посилання на виконання доручення в майбутньому і не є остаточною, вона залишається на додатковому контролі.

За звітний період на розгляді перебували звернення, в яких було встановлено, що обставини, які в них викладені мали місце, та по них були проведені службові розслідування:

- скарга громадянки Шумілової Н.І., що була перенаправлена з ДП "Інформаційні системи" ТУ ДСА України в Миколаївській області, з приводу несвоєчасного надання ухвали суду. Згідно інформаційної довідки матеріали службової перевірки були повернуті керівнику апарату суду без її проведення у зв'язку з тим, що посада помічника судді не належить до посад державних службовців, тому дисциплінарна комісія суду не правомочна проводити службове розслідування щодо неналежного виконання ними своїх посадових обов'язків;

- звернення Дубовика М.В., Каратаєвої О.В., Свиридова І.М. з приводу неможливості ознайомлення з матеріалами клопотань про проведення обшуків. За заявою скаржників дисциплінарне провадження закрито;

- скарга громадянина Котлярова А.М. щодо неналежної поведінки працівника апарату суду не знайшла свого підтвердження.

Керівництвом Центрального районного суду м. Миколаєва вжито усі заходи щодо не припустимості повторення вказаних вище порушень та неналежного виконання службових обов’язків працівниками суду.

При підготовці відповідей було встановлено, що в більшості скарги були не обґрунтованими, особам були надані відповіді згідно їх вимогам - направлені повторно копії документів, роз’яснено причини перенесення справ, повідомлено про дату та час призначення справ, а також роз’яснено право та порядок оскарження у випадку незгоди з рішенням суду.

Відповіді на скарги були надані заявникам у строк передбачений законодавством, та у передбаченій формі.

Після направлення відповіді, звернення з усіма документами щодо їх розгляду, підшиваються для зберігання у хронологічному порядку.

Керівництвом суду тримається на постійному контролі організація роботи щодо звернень громадян. За результатами аналізу й узагальнення роботи за зверненнями громадян видаються розпорядження з метою усунення наявних недоліків, покарання винних, вжиття заходів щодо вдосконалення роботи Центрального районного суд м. Миколаєва. Це дає змогу зосередити увагу на актуальних проблемах, дозволяє виявити не лише негативні явища, але і їх причини, вивчати їх та успішно розв’язувати.

Термін зберігання документів з пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженим головою суду переліком документів і номенклатурою справ, що утворюються в процесі їх діяльності. Як правило, встановлено п'ятирічний термін зберігання таких документів, пов'язаних з їх розглядом і вирішенням.

Важливими формами роботи із зверненнями громадян є також узагальнення та аналіз звернень, контроль (в межах повноважень) за дотриманням законодавства про звернення громадян.

Робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до чинного законодавства України про звернення громадян.

 

 

В.о. голови Центрального районного

суду м. Миколаєва                                                                                                                                                                                 В.О. Алєйніков