flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

У суді доведено невинуватість водія тролейбуса, яка потрапила в дорожньо-транспортну пригоду

25 жовтня 2016, 17:09

24 серпня 2016 року, на зупинці громадського транспорту «Ательє» по проспекту Героїв України у м. Миколаєві сталася дорожньо-транспортна пригода за участі тролейбуса «Skoda» та маршрутного таксі «Мерседес-Бенц». Тролейбус виїжджав із зупинки громадського транспорту, а мікроавтобус почав здійснювати заїзд до неї попереду тролейбуса, внаслідок чого сталося зіткнення.

За даним фактом у відношенні до водія тролейбуса складено адміністративний протокол за ст. 124 КУпАП.

У судовому засіданні, під головуванням судді Івана Дірка, водій тролейбуса пояснила, що після висадки-посадки пасажирів зачинила двері, увімкнула покажчик повороту та подивилась у ліве дзеркало. Помітила, що у лівій смузі попутного напрямку на відстані 10-12 метрів від неї рухається маршрутне таксі № 13. Впевнившись у безпеці свого маневру почала рух, при цьому, так як смуга була вільна, в неї не було необхідності переходити на іншу смугу чи змінювати напрямок руху. Проїхавши 2-3 метра вона побачила, що вказане маршрутне таксі раптово перейшло на іншу смугу та почало заїжджати на зупинку попереду неї. Вона плавно натиснула на гальма, оскільки екстрене гальмування могло зашкодити пасажирам у салоні, після чого відбулось зіткнення.

Водій маршрутного пояснив, що коли він під’їжджав до зупинки «Ательє», то побачив нерухомий тролейбус, що здійснював посадку-висадку та почав заїзд на зупинку попереду нього. Коли майже половина його транспортного засобу заїхала на зупинку, тролейбус почав рух, пасажири гукнули йому про це і він натиснув на гальма. Проте уникнути зіткнення не вдалось.

      

Слова водія тролейбуса підтверджуються поясненнями пасажира, який сидів одразу за місцем водія. Він показав, що зіткнення відбулось після того, як вони вже проїхали кілька метрів.

Окрім цього, дані огляду фотознімків з місця пригоди підтверджують, що в момент зіткнення обидва транспортні засобі перебували у русі, а ушкодження обох транспортних засобів могли утворитись внаслідок перетинання траєкторії руху тролейбуса маршрутним таксі.

Заслухавши пояснення та дослідивши надані до протоколу матеріали суд постановив: закрити провадження у справі про вчинення водієм тролейбуса адміністративного правопорушення за відсутністю складу правопорушення.

Окрім цього, суд наголосив, що окрему увагу слід приділити діям водія маршрутного таксі. Згідно до його власних пояснень та фотознімків з місця ДТП вбачається, що останній не слідкував за дорожньою обстановкою, не контролював рух тролейбусу (про вказане свідчать пояснення свідків, з яких слідує що він зупинився тільки тоді, коли пасажири йому крикнули) та при перестроюванні у крайню праву смугу, не надав перевагу у русі тролейбусу, який рухався у крайній правій смузі попутного напрямку.

За викладених обставин є підстави вважати вчинення ним порушення п. 2.3 "б", 10.3 Правил дорожнього руху України та те, що його дії можуть перебувати у причинно-наслідковому зв'язку із подією ДТП.

 

 

         Прес-служба Центрального районного суду м.Миколаєва