Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР Центральним районним судом м. Миколаєва здійснюються заходи, спрямовані на всебічний розгляд звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них питань. Тримається на контролі та забезпечується можливість громадян одержати детальну інформацію щодо оформлення письмового звернення або відповідних роз’яснень з порушеного у зверненні питання.
Протягом 2017 року звернення та скарги громадян приймались кожного понеділка головою суду та кожного четверга заступником голови суду на особистому прийомі, а також щоденно керівником апарату суду та канцелярією суду. На офіційному сайті суду доведено інформацію про дні, часи і місце проведення особистого прийому головою суду і заступником голови суду. Попередній запис на прийом не потрібен.
Всі звернення реєструвались у день їх надходження канцелярією суду у системі електронного документообігу, після чого передавались для подальшого обліку згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 348.
Усі звернення після їх реєстрації передавались голові суду та заступнику голови суду, які вивчали їх, та вживали необхідні заходи реагування, після чого передавали звернення громадян виконавцю для підготовки відповідей на них.
Обов'язки з належної організації розгляду звернень громадян покладено на відділ з організаційного забезпечення діяльності суду, роботи по зверненню громадян та аналітично-статистичної роботи. Контроль за своєчасним виконанням покладено на керівника апарату суду Мізюна Р.І.
Протягом 2017 року до суду надійшло та було розглянуто 729 звернення, що складається з 683 заяв та 46 скарг. Протягом звітного періоду надійшло 323 звернень від фізичних осіб, від юридичних осіб – 257 звернень. При аналізі загальної кількості звернень встановлено, що протягом звітного періоду надійшло 73 адвокатський запит, 1 депутатський запит, 99 запита і заяви надійшло від громадян і юридичних осіб електронною поштою, 28 звернення відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Крім того, до суду для організації перевірки та прийняття рішення направлялись звернення громадян, які спочатку надходили до інших установ: два звернення Лободи О.О., які надійшли в березні-квітні 2017 року від ТУ ДСА України в Миколаївській області; запит з прокуратури Миколаївської області, яке надійшло в квітні 2017 року від ТУ ДСА України в Миколаївській області; два звернення Геворгяна Е.С., які надійшли в квітні 2017 року від ДСА України в Миколаївській області; запит з прокуратури Миколаївської області, яке надійшло в березні 2017 року від апеляційного суду Миколаївської області; звернення Бєліка В.Г., яке надійшло з апарату Верховної ради України в липні 2017 року; запит голови ГО "Громадський люстраційний комітет", який скерований з ДСА України в липні 2017 року; заяву засудженої Ткаченко Т.С., яка надійшла в вересні 2017 року з ДУ "Чорноморська ВК №74"; запит Пашева Т., який скерований з ДСА України в вересні 2017 року; запит Матат А.В., який скерований з ДСА України в листопаді 2017 року; звернення Дікової Н.М. в листопаді 2017 року від Адміністрації Президента України; запит Бізденежного С.Р., який скерований з ДСА України в грудня 2017 року; заява адвоката Радіонової В.Є., який скерований з Заводського районного суду м. Миколаєва в грудня 2017 року.
Крім того, протягом 2017 року суд надавав інформацію на запити з різних державних установ: Національної поліції України в Миколаївській області, Прокуратури Миколаївської області, Генеральної прокуратори України, органів Державної виконавчої служби, Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини, Головне територіальне управління юстиції в Миколаївській області, яка загалом складає 115 звернень.
Здебільшого, громадяни отримують позитивні відповіді на поставлені у зверненнях питання.
Аналізуючи кількість звернень, спричинених непоінформованістю громадян про рух справ, судом надається запитувана інформація.
Роз'яснюється можливість відправки повідомлень учасникам судового процесу через Інтернет або за допомогою смс-повідомлень, що передбачає електронне правосуддя, тобто можливість вчинення процесуальних дій у цифровій формі.
За ознакою надходження до суду звернення можна поділити на первинні, повторні та дублетні. За характеристикою суб’єктів звернення надходять індивідуальні, колективні. Аналізуючи соціальний стан авторів звернень, здебільшого звертаються громадяни.
Найбільший обсяг поданих звернень становлять звернення стосовно організації роботи суду, що полягає у несвоєчасній видачі копій рішень суду або виконавчих листів, звернення стосовно прискорення руху конкретних справ, в яких заявники вказують на те, що справи призначаються з великими перервами між засіданнями. При отриманні таких звернень суддя, в провадженні якого знаходиться відповідна справа, повідомляється про надходження звернення.
До того ж, до суду у звітному періоді надходили звернення фізичних осіб і юридичних осіб, в яких вони просили отримати документи, ознайомитись зі справами, отримати копії матеріалів, що знаходяться в матеріалах справи, загальна кількість таких звернень становила - 238 заяв.
В звітному періоді у переважній більшості звернень громадян були незадоволені судовими рішеннями та намагались оскаржити їх у позапроцесуальному порядку, надходили скарги на незаконні дії судді, працівників суду або на бездіяльність суду, а саме особи скаржились на тяганину при розгляді справ, на порушення прав щодо можливості отримати копії процесуальних документів.
В разі, якщо відповідь містить будь-яку обіцянку чи посилання на виконання доручення в майбутньому і не є остаточною, вона залишається на додатковому контролі. На даний час знаходиться одне звернення на додатковому контролі для виконання, по якому проводиться службове розслідування.
За звітний період на розгляді перебували звернення, в яких було встановлено, що обставини, які в них викладені мали місце, та по них були проведені службові розслідування:
- звернення Фролова Е.І. від 21 березня 2017 року про підтвердження рішення суду для вчинення нотаріальних дій. За результатами проведеної службової перевірки було встановлено, що цивільна справа загублена в архіві суду. Встановити особу, яка має понести відповідальність за втрату судової справи - не можливо. З метою недопущення порушення процесуальних прав Фролова Едуарда Івановича, дисциплінарною комісією було запропоновано ініціювати питання щодо відновлення втраченого провадження;
- звернення адвоката Юрченка А.С. від 24 березня 2017 року з приводу несвоєчасного направлення апеляційної скарги по цивільній справі. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків;
- звернення Миколаївської місцевої прокуратури № 1 від 03 квітня 2017 року щодо несвоєчасного звернення до виконання судових рішень по справах про притягнення до адміністративної відповідальності осіб, яким призначено покарання у вигляді адміністративного арешту. В ході проведення перевірки було встановлено факти несвоєчасної передачі матеріалів справи до канцелярії суду після їх розгляду;
- скарга громадянина Горобця М.І. від 06 квітня 2017 року на дії працівників канцелярії суду знайшли часткове підтвердження після проведення службової перевірки та вжито заходи щодо не припустимості повторення їх;
- скарга громадянина Голокоз С.В. від 18 квітня 2017 року щодо неетичної поведінки працівника апарату суду знайшли часткове підтвердження після проведення службової перевірки та вжито заходи щодо не припустимості повторення їх;
- звернення Апеляційного суду Миколаївської області від 01 червня 2017 року з приводу встановлення факту несвоєчасного виконання вироку суду. В ході проведення перевірки було встановлено факт порушення строків приведення до виконання вироку суду;
- скарга громадянки Цимбал Є.М. від 24 липня 2017 року з приводу ненадання копії рішень по цивільній справі. Згідно інформаційної довідки матеріали службової перевірки були повернуті керівнику апарату суду без її проведення у зв'язку з відсутністю складу дисциплінарного проступку;
- звернення адвоката Дорошенка А.П. від 31 липня 2017 року з приводу не відповідності штампу суду з відміткою про прийняття апеляційної скарги. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків;
- скарга громадянина Ільченка А. від 12.09.2017 року щодо не направлення копій ухвал суду по цивільним справам за його позовом. За заявою скаржника дисциплінарне провадження закрито;
- скарга громадянки Павлікової Ю.Ю. від 04 серпня 2017 року щодо вжиття дисциплінарних заходів до помічника судді за фактом не вручення копії постанови суду. Службову перевірку припинено у зв`язку з відсутністю предмету проведення перевірки;
- звернення військової прокуратури Миколаївського гарнізону від 18 серпня 2017 року щодо тривалого розгляду клопотання про заміну способу виконання покарання. Службову перевірку закрито.
При цьому, наказом керівника апарату суду на відділ з організаційного забезпечення діяльності суду, роботи по зверненню громадян та аналітично-статистичної роботи Центрального районного суду м. Миколаєва покладено обов'язок провести навчання з працівниками суду з метою запобігання в подальшому вказаних випадків порушень з боку працівників апарату суду.
При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків шляхом оголошення попередження секретарю судових засідань.
При підготовці відповідей було встановлено, що в більшості скарги були не обґрунтованими, особам були надані відповіді згідно їх вимогам - направлені повторно копії документів, роз’яснено причини перенесення справ, повідомлено про дату та час призначення справ, а також роз’яснено право та порядок оскарження у випадку незгоди з рішенням суду.
Відповіді на скарги були надані заявникам у строк передбачений законодавством, та у передбаченій формі.
Після направлення відповіді, звернення з усіма документами щодо їх розгляду, підшиваються для зберігання у хронологічному порядку.
Керівництвом суду тримається на постійному контролі організація роботи щодо звернень громадян. За результатами аналізу й узагальнення роботи за зверненнями громадян видаються розпорядження з метою усунення наявних недоліків, покарання винних, вжиття заходів щодо вдосконалення роботи Центрального районного суд м. Миколаєва. Це дає змогу зосередити увагу на актуальних проблемах, дозволяє виявити не лише негативні явища, але і їх причини, вивчати їх та успішно розв’язувати.
Термін зберігання документів з пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженим головою суду переліком документів і номенклатурою справ, що утворюються в процесі їх діяльності. Як правило, встановлено п'ятирічний термін зберігання таких документів, пов'язаних з їх розглядом і вирішенням.
Важливими формами роботи із зверненнями громадян є також узагальнення та аналіз звернень, контроль (в межах повноважень) за дотриманням законодавства про звернення громадян.
Робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до чинного законодавства України про звернення громадян.
Заступник голови Центрального
районного суду м. Миколаєва В.О. Алєйніков