flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З стану роботи із зверненнями громадян у Центральному районному суді м. Миколаєва за перше півріччя 2017 року.

А Н А Л І З

стану роботи із зверненнями громадян у Центральному районному суді

м. Миколаєва за перше півріччя 2017 року

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР Центральним районним судом м. Миколаєва здійснюються заходи, спрямовані на всебічний розгляд звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них питань. Тримається на контролі та забезпечується можливість громадян одержати детальну інформацію щодо оформлення письмового звернення або відповідних роз’яснень з порушеного у зверненні питання.

Протягом першого півріччя 2017 року звернення та скарги громадян приймались  кожного понеділка головою суду та кожного четверга заступником голови суду на особистому прийомі, а також щоденно керівником апарату суду та канцелярією суду. На офіційному сайті суду доведено інформацію про дні, часи і місце проведення особистого прийому головою суду і заступником голови суду. Попередній запис на прийом не потрібен.  

Всі звернення  реєструвались у день їх надходження канцелярією суду у системі електронного документообігу, після чого передавались для подальшого обліку згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 348.

Усі звернення після їх реєстрації передавались голові суду та заступнику голови суду, які вивчали їх, та вживали необхідні заходи реагування, після чого передавали звернення громадян виконавцю для підготовки відповідей на них.

Обов'язки з належної організації розгляду звернень громадян покладено на відділ з організаційного забезпечення діяльності суду, роботи по зверненню громадян та аналітично-статистичної роботи. Контроль за своєчасним виконанням покладено на керівника апарату суду Мізюна Р.І.

Протягом першого півріччя 2017 року до суду надійшло та було розглянуто 319 звернення, що складається з 294 заяв та 25 скарг. Протягом звітного періоду надійшло 136 звернень від фізичних осіб, від юридичних осіб – 114 звернень. При аналізі загальної кількості звернень встановлено, що протягом звітного періоду надійшло 27 адвокатський запит, 31 запита і заяви надійшло від громадян і юридичних осіб електронною поштою, 16 звернення відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Крім того, до суду для організації перевірки та прийняття рішення направлялись звернення громадян, які спочатку надходили до інших установ: два звернення Лободи О.О., які надійшли в березні-квітні 2017 року від ТУ ДСА України в Миколаївській області; запит з прокуратури Миколаївської області, яке надійшло в квітні 2017 року від ТУ ДСА України в Миколаївській області; два звернення Геворгяна Е.С., які надійшли в квітні 2017 року від ДСА України в Миколаївській області; запит з прокуратури Миколаївської області, яке надійшло в березні 2017 року від апеляційного суду Миколаївської області.

Крім того, протягом першого півріччя 2017 року суд надавав інформацію на запити з різних державних установ: Національної поліції України в Миколаївській області, Прокуратури Миколаївської області, Генеральної прокуратори України, органів Державної виконавчої служби, Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини, Головне територіальне управління юстиції в Миколаївській області, яка загалом складає 43 звернень. 

Здебільшого, громадяни отримують позитивні відповіді на поставлені у зверненнях питання.

Аналізуючи кількість звернень, спричинених непоінформованістю громадян про рух справ, судом надається запитувана інформація.

Роз'яснюється можливість відправки повідомлень учасникам судового процесу через Інтернет або за допомогою смс-повідомлень, що передбачає електронне правосуддя, тобто можливість вчинення процесуальних дій у цифровій формі.

За ознакою надходження до суду звернення можна поділити на первинні, повторні та дублетні. За характеристикою суб’єктів звернення надходять індивідуальні, колективні. Аналізуючи соціальний стан авторів звернень, здебільшого звертаються громадяни та пенсіонери.  

Найбільший обсяг поданих звернень становлять звернення стосовно організації роботи суду, що полягає у несвоєчасній видачі копій рішень суду або виконавчих листів,  звернення стосовно прискорення руху конкретних справ, в яких заявники вказують на те, що справи призначаються з великими перервами між засіданнями. При отриманні таких звернень суддя, в провадженні якого знаходиться відповідна справа, повідомляється про надходження звернення.

До суду у звітному періоді надходили звернення фізичних осіб і юридичних осіб, в яких вони просили отримати документи, ознайомитись зі справами, отримати копії матеріалів, що знаходяться в матеріалах справи.

В звітному періоді у переважній більшості звернень громадян були незадоволені судовими рішеннями та намагались оскаржити їх у позапроцесуальному порядку, надходили скарги на незаконні дії судді, працівників суду або на бездіяльність суду, а саме особи скаржились на тяганину при розгляді справ, на порушення прав щодо можливості отримати копії процесуальних документів.

В разі, якщо відповідь містить будь-яку обіцянку чи посилання на виконання доручення в майбутньому і не є остаточною, вона залишається на додатковому контролі. На даний час знаходиться 2 звернення на додатковому контролі для виконання, по одному з цих проводиться службове розслідування.

За звітний період на розгляді перебували звернення, в яких було встановлено, що обставини, які в них викладені мали місце, та по них були проведені службові розслідування:

- звернення Фролова  Е.І. від 21 березня 2017 року про підтвердження рішення суду для вчинення нотаріальних дій. За  результатами проведеної службової перевірки було встановлено, що цивільна справа загублена в архіві суду. Встановити особу, яка має понести відповідальність за втрату судової справи - не можливо. З метою недопущення порушення процесуальних прав Фролова Едуарда Івановича, дисциплінарною комісією було запропоновано ініціювати питання щодо відновлення втраченого провадження;

- звернення адвоката Юрченка А.С. від 24 березня 2017 року з приводу несвоєчасного направлення апеляційної скарги по цивільній справі. При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків;

- звернення Миколаївської місцевої прокуратури № 1 від 03 квітня 2017 року щодо несвоєчасного звернення до виконання судових рішень по справах про притягнення до адміністративної відповідальності осіб, яким призначено покарання у вигляді адміністративного арешту. В ході проведення перевірки було встановлено факти несвоєчасної передачі матеріалів справи до канцелярії суду після їх розгляду;

- скарга громадянина Горобця М.І. від 06 квітня 2017 року на дії працівників канцелярії суду знайшли часткове підтвердження після проведення службової перевірки та вжито заходи щодо не припустимості повторення їх;

- скарга громадянина Голокоз С.В. від 18 квітня 2017 року щодо неетичної поведінки працівника апарату суду знайшли часткове підтвердження після проведення службової перевірки та вжито заходи щодо не припустимості повторення їх.

При цьому, наказом керівника апарату суду на відділ з організаційного забезпечення діяльності суду, роботи по зверненню громадян та аналітично-статистичної роботи Центрального районного суду м. Миколаєва покладено обов'язок провести навчання з працівниками суду з метою запобігання в подальшому вказаних випадків порушень з боку працівників апарату суду.

При проведенні службової перевірки обставини, викладені у зверненні, виявились обґрунтованими, тому вжито заходи щодо не припустимості повторення неналежного виконання службових обов’язків шляхом оголошення попередження секретарю судових засідань.

При підготовці відповідей було встановлено, що в більшості скарги були не обґрунтованими, особам були надані відповіді згідно їх вимогам - направлені повторно копії документів, роз’яснено причини перенесення справ, повідомлено про дату та час призначення справ, а також роз’яснено право та порядок оскарження у випадку незгоди з рішенням суду.

Відповіді на скарги були надані заявникам у строк передбачений законодавством, та у передбаченій формі.

Після направлення відповіді, звернення з усіма документами щодо їх розгляду, підшиваються для зберігання у хронологічному порядку.

Керівництвом суду тримається на постійному контролі організація роботи щодо звернень громадян. За результатами аналізу й узагальнення роботи за зверненнями громадян видаються розпорядження з метою усунення наявних недоліків, покарання винних, вжиття заходів щодо вдосконалення роботи Центрального районного суд м. Миколаєва. Це дає змогу зосередити увагу на актуальних проблемах, дозволяє виявити не лише негативні явища, але і їх причини, вивчати їх та успішно розв’язувати.

Термін зберігання документів з пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженим головою суду переліком документів і номенклатурою справ, що утворюються в процесі їх діяльності. Як правило, встановлено п'ятирічний термін зберігання таких документів, пов'язаних з їх розглядом і вирішенням.

Важливими формами роботи із зверненнями громадян є також узагальнення та аналіз звернень, контроль (в межах повноважень) за дотриманням законодавства про звернення громадян.

Робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до чинного законодавства України про звернення громадян.

 

 

 

Голова Центрального районного

суду м. Миколаєва                                                      Г.В. Подзігун