Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз
стану роботи щодо впровадження СМС- повідомлень
за 2014 рік у Центральному районному суді міста Миколаєва
Відповідно до ч. 1 статті 135 Кримінального процесуального кодексу України, ч. 6 статті 74 Цивільного процесуального кодексу України, ч. 5 статті 147 Закону України « Про судоустрій і статус суддів» з метою забезпечення своєчасного інформування учасників судового процесу (кримінального провадження) про час і місце розгляду справи та на виконання вимог наказу Державної судової адміністрації України від 20 вересня 2013 року № 119 з 01 жовтня 2013 року запроваджено порядок надсилання судами учасникам судового процесу (кримінального провадження) текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень.
Одним із ключових завдань проекту щодо впровадження смс-інформування є суттєве скорочення видатків на поштову кореспонденцію та друк паперових документів.
Відповідно до Порядку надсилання учасникам судового процесу ( кримінального провадження) текстів судових повісток у вигляді SMS- повідомлень, текст судової повістки учаснику може бути надісланий судом SMS- повідомленням лише після подання учасником до суду заявки про намір отримання судової повістки в електронному вигляді за допомогою SMS- повідомлення. Така заявка формується безпосередньо в суді або шляхом роздрукування та заповнення учасником форми., що розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України або офіційному сайті суду.
Основними перевагами даного функціоналу є оперативність в отриманні інформації про час та місце проведення судового засідання для учасників судового процесу, значна економія бюджетних коштів, зменшення ризику втрати інформації чи взагалі недоставляння її до адресата, економія робочого часу працівників апарату суду на відправку судових повісток.
З 01 січня 2014 року по 31 січня 2014 року судом було надіслано учасникам процесу 1056 електронних повісток та відповідно - 5 936 SMS-повідомленння.
За 2014 рік до судом було направлено:
|
повісток |
Смс-повідомлень |
січень |
33 |
176 |
лютий |
74 |
364 |
березень |
147 |
753 |
Квітень |
82 |
523 |
Травень |
75 |
422 |
червень |
106 |
529 |
липень |
48 |
230 |
серпень |
98 |
607 |
вересень |
106 |
649 |
жовтень |
97 |
543 |
листопад |
70 |
425 |
грудень |
120 |
715 |
За 2014 рік було не доставлено адресатам з різних причин 135 електронних повідомлення.
Так, з причини некоректного написання номеру телефону не доставлено - 22 електронних повідомлення, або ( 1,19 %) від доставлених.
з причини тимчасової недоступності абонента - 79 електронних повідомлення, або ( 4,3 %) від доставлених.
з технічних причин у оператора мобільного зв'язку - 34 електронних повідомлення, або ( 1,85%) від доставлених.
У процентному співвідношенні усіх причин недоставляння електронних повідомлень до доставлених електронних повідомлень складає - 7,35 %.
Канцелярією на прийомі відповідно до реєстраційної картки вхідного документу було прийнято 1047 заявок на отримання смс-повідомлень в електронному вигляді та 396 заявок на отримання процесуальних документів в електронному вигляді. Окрім цього, секретарями судових засідань у процесі слухання судових справ були отримані такі заяви від сторін.
Аналізом персоналій, які подавали на протязі року вказані заявки встановлено, що основну масу цих заявок на протязі року подавали громадяни особисто, або через своїх представників і представники банківських установ. Таке, дає дійти висновку, що з початку реалізації проекту громадянами та установами усвідомлюється перевага даного виду отримання інформації та виду спілкування з судовою установою ніж очікування судової повістки у паперовому вигляді.
Окрім того, на протязі 2014 року такі заявки стали подавати і по кримінальним провадженням.
На жаль, проектом передбачено надсилання судових повісток в електронному вигляді лише при призначенні судової справи до розгляду, а за такого дуже велика кількість заявок залишаються нереалізованими з причини залишення матеріалів без руху.
З метою реалізації надсилання SMS-повідомлень учасникам процесів судом застосоувються слідуючі заходи:
- канцелярією суду при прийомі документів громадянам роз'яснюються можливості та переваги отримання повістки на телефон, працівниками канцелярії при надходженні позовних заяв при згоді громадянина зразу надається заявка до позову про отримання повістки в електронному вигляді.
- секретарями судових засідань здійснюється роз'яснення можливостей проекту при розгляді конкретних справ. На цьому етапі при присутності у судовому засіданні відповідачів, потерпілих у кримінальних провадженнях та обвинувачених їм також пропонується скористатись можливостями електронного повідомлення про розгляд справи.
- судом на протязі 2014 року були виконані дії щодо повідомлення органів прокуратури, слідчих відділів про сприяння у реалізації проекту надсилання судових повісток в електронному вигляді та при можливості та на етапі досудового слідства залучати заявки про надсилання судових повісток в електронному вигляді до обвинувальних висновків.
- судом проведена робота з юридичними організаціями, консультаціями щодо інформування громадян при наданні юридичних послуг щодо інновацій в судах України.
- інформація для громадян та організацій щодо реалізації цього проекту розташована також на веб- сайті суду.
- з секретарями судових засідань та працівниками апарату суду надаються методичні рекомендації щодо застосування даного функціоналу.
Висновки:
1. Обговорити цей аналіз з працівниками апарату суду на нараді.
2. Надалі застосовувати наполегливих зусиль щодо реалізації новітніх технологій у судовій системі.
Керівник апарату
Центрального районного суду
м. Миколаєва Чеботар О.Л.